公告

移民律師 & 會計師事務所 網址: www.mylawllc.com E-mail: attorney@mylawllc.com 電話: 1-(630) 903-9625

2009/05/07

結婚綠卡

結婚移民首先要看是跟美國公民結婚,還是跟持有綠卡者結婚,兩者的等待時間實在大不同。 


簡單來說,與美國公民結婚,整個移民程序要比與綠卡結婚者來的快得多,因為最大的不同就在於不需要等排期.


與公民結婚,你的身份是屬於 緊急立即處理 ,講明了,意思就是你是一位貴賓,美國政府儘量不讓你等太久。當然,你還是得等一些 Paper work 的時間,但並不需要排隊等配額,這就可以省去了好幾年的歲月。 


但是,與美國公民結婚只有兩年內的人,所拿到的綠卡是 條件式綠卡” , 意思就是非正式綠卡。所以,一定要切記,在兩年內,更正確的說法是,在你拿到臨時綠卡快滿二年的90天前,一定要遞出申請,証明你的結婚是 真結婚” (Bona Fide Marriage), 而不是 假結婚” (shame / fraudulent marriage). 如此一來,你才能拿到真正的永久綠卡。要不然,就會面臨被驅逐出境的風險。 


但這永久綠卡也是要每十年更新一次,並且,要記得我上一篇說的,綠卡是有可能被取消的,最好是在拿到結婚綠卡三年後 (包括了臨時綠卡的二年),趕快申請入籍,通過考試後,就成為美國公民,那就省去了很多不必要的麻煩。

FB 粉絲專頁: https://www.facebook.com/Immigration.MyLawLLC


Disclaimer:
This blog is intended for general information purposes only and is not legal advice. Nor does this website create an attorney-client relationship between the reader and an attorney at My Law, LLC. Readers are responsible for obtaining such advice from their own legal counsel. No client or reader should act or refrain from acting on the basis of any information contained in this website without seeking appropriate legal or other professional advice on the individual circumstances and its particular facts.
(作者為美國律師及會計師,執業範圍包括美國移民、美國稅法等. 版權為 My Law, LLC 所有,網址: www.mylawllc.com , 禁止未經同意而擅自更改或轉載 

美國公民結婚 綠卡律師代辦

17 則留言:

  1. 陽光小花花10/04/2009

    請問我與美國籍先生結婚一年多(指回美國公證開始算,實際在台灣登記已經兩年),目前也有一小孩一歲兩個月已拿美國護照,如果我要申請結婚綠卡,大致上會有怎樣的流程呢?會要求飛回美國等待簽證嗎?
    [版主回覆10/06/2009 08:31:31]若你的先生在台灣不間斷居住滿六個月,則你先生可在台提出申請,如果沒有,則需在美提出申請. 若在美提出申請,則你可順便提出 K-3 申請而入美

    回覆刪除
  2. 陽光小花花10/06/2009

    請問如果透過貴司在美協助申請K3需要多少費用?我需要提供何種費用?因為我先生是拿台灣簽證入台,每次只能待兩個月,就必須出境一次再回台灣,這樣應該不符合"不間斷居住六個月"的條件吧?
    [版主回覆10/07/2009 09:27:05]Your husband does not qualify for direct consular filing in Taiwan. He will need to file the petition in the US.
    Our firm can prepare your green card petition and advise you through the immigration process. Our fee is reasonable and we can send you a breakdown of the government fees and attorney fees if you send us an email at MYLAWLLC@gmail.com

    回覆刪除
  3. babe ann1/25/2010

    律師你們好, 想請教你們一個問題, 我住台灣, 我於今年年底或明年打算跟我男友結婚(他是美國公民), 但他之前有過一段婚姻, 於去年就結束了, 我知道他有幫他前任的太太辦裡綠卡, 而於今年2月左右離婚的程序才會完全完成 (法院確認離婚的手續)
    想請問, 他上一段婚姻會不會造成之後我們結婚, 他在幫我申請綠卡時造成困難 (因為他有過一段幫異國太太申請綠卡但離婚的記錄)
    要等我男友離婚多久, 我们再辦理結婚會比較好 ??
    移民局會特別刁難我們嗎?? 聽朋友說現在就算真的結婚了, 要申請來美國似忽很難, 這讓我非常灰心
    謝謝你的回答
     
    [版主回覆01/29/2010 01:27:19]Since your boyfriend did not obtain his green card through marriage, there is no specific time that you need to wait after your boyfriend's divorce. Your application may have more scrutiny so make sure you have sufficient supporting documentation.

    Our law firm provides family based immigration services.

    回覆刪除
  4. 怪怪6/08/2010

    律師您好:
    有好多問題想要請教您, 希望您不吝嗇賜教...
    1.我未婚夫是台美雙國籍, 我們打算年底回美國登記結婚, 但是目前我們都在台灣工作, 所以這樣的情形下, 我未婚夫可以直接在AIT幫我申請K-1簽證嗎?
    2. 又, 我們登記結婚後因為工作的關係,並不打算馬上申請綠卡, 如果我持K-1簽證入境, 結婚後沒有轉換身份,出境時會遇到什麼問題嗎?
    3.在沒有轉換身份的情形下, 將來我如果要回美國探我婆婆, 我該拿什麼簽證再入境?
    4. 如果我們在婚後多年才開始申請綠卡, 是否可以縮短取得永久綠卡或公民權的時間?

    真不好意思, 批哩啪拉的問了一堆問題, 實在是因為對美國的法規不了解, 希望您不要介意. 也感謝您抽空回答我的問題, 謝謝...

    [版主回覆06/10/2010 06:32:05]Due to the number of questions you have, I would recommend our fee based consultation. Please email us at MYLAWLLC@gmail.com

    Please refer to our consultation policy at http://www.mylawllc.com/Disclaimer.html

    回覆刪除
  5. 怪怪6/08/2010

    律師, 不好意思, 再請教一下, 在我認識我未婚夫之前, 我有參加過綠卡抽籤(應該是抽2011的), 這樣會影響我申請文件嗎?

    [版主回覆06/10/2010 06:40:42]Any prior applications for the green card lottery should not affect your marriage based green card application.

    回覆刪除
  6. jessie6/26/2010

    律師您好
    我現在的未婚夫跟我都在美國,我有綠卡,但他只是拿了五年的國際學生visa,他也不能聲請working visa, 因為他不是從四年制的大學畢業的, 他如果跟我結婚的話, 可以拿得到綠卡嗎?  大概要等多久? 謝謝您.
    [版主回覆06/29/2010 04:42:57]Based on the current information, the spouse of a green card holder may need to wait about 2 years before they receive their green card. The wait time has decreased recently. Just months ago, the wait time was 3 or 4 years. During the wait time, he must have a valid nonimmigrant visa if he wishes to remain in the US.

    Please send us an email at MYLAWLLC@gmail.com if you have additional questions or if you would like us to determine his eligibility for other visas.

    回覆刪除
  7. babe ann8/04/2010

    律師 您好,
    請問 如果我與我男友(美國公民)記畫於今年11月左右在美國登記結婚, 而我的美國VISA將會於2011年五月28到期, 請問我還需要先在台灣 renew 我的美國簽證嗎 ?? 還是等我在美國辦理結婚登記申請綠卡的時候就會以等待綠卡的身分居留呢 ??  就算我的美簽以過期了......

    請問我需要從台灣準備什麼文件以申請綠卡的手續呢 ?? 謝謝您的回答 ^^

    [版主回覆08/07/2010 04:32:33]Hello. Our law firm does not answer questions about how to file cases. Our free consultation is offered to determine whether our law firm can help you obtain the immigration benefit you seek. Please see our consultation policy at http://tw.myblog.yahoo.com/my-lawllc/profile and http://mylawllc.com/Disclaimer.html.

    回覆刪除
  8. 阿姊8/29/2010

    律師您好, 請問一下...
    我是跟美國公民結婚, 也在台灣 AIT 辦理 immigrant visa, 可是他之前回覆我說可以 issue 我 visa,
    但又說美國在 verify 我的名字, 已經處理很長一段時間了, 還沒有回應, AIT 也說不知道要等多久,
    請問我有什麼辦法可以加速他們的作業, 趕快拿到 immigrant visa 嗎?
    因為已經跟老公分開很久, 真的很希望可以趕快拿到去美國找他,
    或者我可以拿觀光簽證 B1/B2 進入美國呢?! 會被拒絕進入或影響我 immigrant visa 的處理嗎!?
    感謝...
    [版主回覆08/30/2010 06:49:58]Unfortunately, there is no way to expedite your name check. You can try to apply for B1/B2 but you will likely be denied since you have an immigrant visa petition pending.

    回覆刪除
  9. 阿姊9/01/2010

    So, if there is no any way to speed up my name check on immigrant visa, I can only wait here in Taiwan?  Is there any possibility I can enter USA to visit my husband lately?! I really wanna visit him soon. Thank you so much.
    [版主回覆09/02/2010 05:09:39]Please see our prior response. You can try to apply for B1/B2 but you will likely be denied since you have an immigrant visa petition pending.

    There is a presumption that all B-2 applicants have immigrant intent. To overcome this presumption, you must prove that you have non-immigrant intent and will return to your home country. Immigration officers are typically reluctant to grant B-2 visas if there is a pending immigrant visa petition. Since you really want to visit your husband, you can try to apply for a B-2 visa.

    The above is general information and does not create an attorney client relationship.

    回覆刪除
  10. Ashley Lee10/12/2010

    律師您好,

    想跟你確定一下的永久綠卡是去年1月份拿到的, 在永久綠卡之前,我持有有條件綠卡兩年. 結婚綠卡須在結婚三年即可申請公民, 那是從持有有條件綠卡算起呢? 還是在轉換成永久綠卡算起呢?

    謝謝您
    [版主回覆10/16/2010 00:24:39]Please refer to our related article at:
    http://tw.myblog.yahoo.com/my-lawllc/article?mid=3&prev=13&next=2&l=f&fid=14

    回覆刪除
  11. 律師您好:

    我和女友目前在台灣工作 計畫近期結婚 未來想到美國發展
    女友是台灣/美國雙重國籍 但自小學以後全家遷回台灣居住 沒有再回去長住過
    也沒有美國報稅紀錄 只有親戚住在那邊
    這樣如果結婚 能否為我提出I-130的申請?
    而I-864中必須證明petitioner是 US Domicile這項要求該怎麼辦呢?
    謝謝您~~
    [版主回覆10/24/2010 02:02:38]Hello, our immigration law firm does not answer questions on how to complete immigration forms. We offer family based immigration services which include preparing and filing the immigration forms necessary to obtain your green card.

    回覆刪除
  12. 律師您好
    先生為美國公民,我們居住在台10年結婚已5年了,今年2011年4月搬回美國,我是拿B2簽證來美國,2011年9月中旬開始準備申請結婚綠卡,我的簽證出境日期為10月8號,請問律師您
    1 . 因觀光簽證2011年10月8號到期,若在2011年9月底寄出文件申請美國結婚綠卡時,是否得先出境美國?還是可辦理B2觀光簽證延期?或以其他合法方式延期居留於美國?
    2.若因簽證到期得出境美國,下次入境美國時要拿哪一種簽證?
    3.還是結婚綠卡可等下次入境美國是在提出申請,拿觀光簽證進美國
     
    謝謝您 打擾了
    謝謝
    2
    [版主回覆09/17/2011 00:25:09]Hello. Our law firm offers marriage based green card services. If you would like a fee based consultation, please contact us at mylawllc@gmail.com.

    回覆刪除
  13. 布莉&MiMi+MiuMiu9/03/2012

    Hello 您好,
    我男友是加拿大公民,美國綠卡,這樣的情況下我是否可以在美國跟他辦理結婚申請綠卡呢?
    若不行請問有甚麼比較好呢?
    非常謝謝您的幫忙..
    [版主回覆09/10/2012 10:13:49]Thank for your general inquiry. A US green card holder can apply for a green card for their spouse but it takes over 2 years to complete the process. The spouse of a green card holder has lower priority than a spouse of a US citizen.. If your boyfriend is eligible to apply for U.S. citizenship, the process may be faster. This type of pending application does not give you a legal right to stay in the U.S. If you plan to remain in the U.S. while waiting for the completion of the green card process, you will need valid status such as F-1 student or H-1B temporary worker.

    回覆刪除
  14. yenyen9/18/2012

    請問我剛(9/13)結婚,但是H1B 上星期剛到期(9/15),還沒有遞交申請綠卡,這樣會黑掉嗎?
    [版主回覆09/20/2012 14:12:04]If you married a U.S. citizen, you can submit your green card application when you are "out of status". You should submit your green card application soon. Our law firm provides green card application service for a reasonable legal fee. Once we receive the information and documents from our clients, we can generally prepare the case in 2-3 days.

    回覆刪除
  15. 葉律師您好,我目前身份是H1B,正準備申請結婚綠卡,請問在綠卡申請文件中順便申請I765(EAD)會影響我H1B的狀態嗎? 申請結婚綠卡跟EAD,我目前的公司會被USCIS通知嗎? 謝謝!

    回覆刪除
  16. 我現在是公民身份,準備和女朋友五月或六月在台灣結婚.
    她人現在在台灣, 不知到到底是等結婚後直接幫她申請綠卡會比較快可以來美, 還是幫她申請K簽證比較快
    假如直接在台申請綠卡大概又要等多久可以批下來?
    聽說K簽證要等六到九個月, 現在還是要這麼久嗎?
    [版主回覆02/05/2013 03:37:43]K-1 fiance visa, K-3 visa, and spouse immigrant visa processing are all about 9 months. You can apply for immigrant visa processing after you are married. K-3 generally is not faster. If your spouse enters the US using visa waiver program after you marry, the green card process is generally 4 months. You must be careful of issues with immigrant intent.

    回覆刪除
  17. 你好
    我想請問 我的男友 今年年底才能夠申請美國公民 那這樣我們何時結婚 何時替我申請綠卡 是最節省時間跟金錢的呢?
    謝謝

    回覆刪除

My Law, LLC 移民律師事務所專門辦理美國綠卡移民及美國各類簽証的相關法律事務。因美國移民法是屬於聯邦法,所以,我們可以服務的客戶遍及美國各 50 個州以及美國海外的各個地方!
網址: http://mylawllc.com/
電話: (630) 903-9625
E-Mail: attorney@mylawllc.com